Als het gaat om het verbeteren van uw winst in de nagelbranche of als nagelgroothandel, lijken bepaalde strategieën misschien overbodig, zoals het leren van de nieuwste techniek, het aannemen van zoveel mogelijk afspraken als uw schema toelaat en upselling van diensten. Maar soms moet de wijsheid op zijn kop worden gezet, of op zijn minst op een iets andere manier worden benaderd. In deze blog nemen we je mee met 4 manieren om jouw inkomsten als nagelstyliste te vergroten. 1. Beperk uw servicelijst. Er is een algemene misvatting dat het aanbieden van een verscheidenheid aan diensten uw geldverdienend potentieel vergroot. Niet alle diensten zullen echter leiden tot de beweerde winst. Hoeveel verdien je bijvoorbeeld eigenlijk met het aanbieden van wisselgeld? “Het waren tijdverspillers die me niet genoeg geld opleverden om ermee bezig te zijn”, zegt Jill Wright, een nageltechnicus uit Bowling Green, Kentucky en coördinator van het Nail Tech Event of the Smokies, die besloot om die specifieke item van haar menu. Wright legt uit dat het boeken van poetsbeurten van 15 minuten op willekeurige tijdstippen het moeilijk maakt om vacatures in te vullen als een klant annuleert, wat vaak gebeurt, omdat klanten zich niet zo schuldig lijken te voelen over het overslaan van een snelle, goedkope afspraak die ze kunnen doen thuis. Helaas kan het korte, lege tijdslot niet gevuld worden met een pedicure, full set of fill. “Dus ik moest meer zaken afwijzen en inkomsten mislopen”, zegt Wright. “Die slots van 15 minuten kosten ons veel geld als ze in de loop van een jaar optellen!” Houd je in plaats daarvan bij diensten die je goed doet en die relatief in de tijd uitwisselbaar zijn, zodat annuleringen en gaten je schema niet verpesten. 2. Speel moeilijk om te krijgen. Hoe technici boekingsklanten benaderen, is net zo belangrijk als de tools die worden gebruikt om planningen te beheren. “Houd rekening met de taal die u gebruikt bij het plannen van afspraken”, zegt Celine Cumming, nageltechnicus bij Angel Nails in Middletown, Delaware. Onthul nooit dat je een hele dag open hebt en dat de klant elk tijdslot kan hebben dat ze wil (zelfs als het waar is). “Bezig zijn houdt in dat er veel vraag naar je is, en dat mensen aangetrokken worden door wat gevraagd wordt en bereid zijn er meer voor te betalen”, zegt ze. Wright is het daarmee eens. Ze noemt deze aanpak de ‘fake it till you make it’-strategie. Voordat Wright een altijd vol boek had, zou ze klanten twee afspraakmogelijkheden bieden. Als geen van beide afspraken werkte, zou ze de cliënt vertellen dat ze haar op haar wachtlijst zou zetten en zou bellen of sms’en zodra ze een plek had, zelfs als haar boek helemaal leeg was. “Dan zou ik het ongeveer twee uur geven en de klant terugbellen met het goede nieuws dat er net een opening was voor de tijd die ze wilde. Klanten zijn altijd enthousiast en dankbaar.” Zorg er natuurlijk voor dat je het niet overdrijft en geef je klanten het gevoel dat je het te druk voor ze hebt! “Het is een evenwichtsoefening”, zegt Cumming. 3. Laat klanten zelf boeken. Natuurlijk, klanten houden van je enorme inspanningen om ze erin te persen, en je wilt wel vraag creëren, maar als je dat eenmaal hebt vastgesteld, kun je het plannen van afspraken het beste aan je klanten overlaten. De tijd die nodig is om je boek opnieuw in te delen en de daaropvolgende impact op je planning is het immers niet waard. Door klanten zelf te laten boeken via een online planningsservice, maximaliseert u uw agenda en maakt u tijd vrij om inkomsten te genereren. “Je hebt meer hands-on tijd met klanten en minder administratieve taken gedurende de dag”, zegt Andrea Beight, eigenaar van Chickettes Natural Nail Design Studio in Cleveland. Online boekingsservices minimaliseren ook gemiste afspraken door klanten e-mails en sms-herinneringen te sturen. Sommige services houden zelfs creditcardgegevens bij, wat betekent dat u eindelijk uw no-show en late annuleringskosten kunt afdwingen, zonder dat u zich ongemakkelijk voelt. Wanneer u telefonisch of persoonlijk klanten boekt aan het einde van een afspraak, zorg er dan voor dat u de afspraak in het elektronische systeem invoert om uw schema overzichtelijk te houden en te profiteren van alle voordelen die de service biedt. 4. Leg prijsstijgingen niet uit. Meer opladen lijkt misschien een voor de hand liggende manier om meer geld te verdienen, maar het is een moeilijke taak voor de meeste techneuten. “Als ik terug kon gaan naar het begin, zou ik nooit de indruk wekken dat ik me hier ongemakkelijk bij voelde”, zegt Darlene Donovan, nagelstyliste bij Nail Creations in Derry, New Hampshire. Naarmate de product-, aanbod- en huurkosten stijgen en de marktvraag verandert, is het absoluut noodzakelijk om de prijzen te verhogen als u in de loop van de tijd winstgevend wilt blijven. Plaats eenvoudig een gedrukt bericht bij de receptie, uw nageltafel en bij de gootsteen in de salon, zodat klanten weten wat ze kunnen verwachten. Dat is het. “Verontschuldig u bij niemand voor het runnen van uw bedrijf als een bedrijf”, zegt Wright. “Verontschuldigen supermarkten ons als de voedselprijzen stijgen?” Toch zijn er enkele manieren om de praktijk smakelijker te maken – verhoog bijvoorbeeld de prijzen niet in het eerste kwartaal van het jaar wanneer klanten creditcardsaldi afbetalen of voorbereidingen treffen |
https://www.nailbar.nl/nagelgroothandel/ |