Zo moedig je impulsaankopen aan in je winkel

Het stimuleren van impulsaankopen is een beproefde manier om de omzet van je retailwinkel te verhogen. Niet zo gek, want maar liefst 77 procent van winkelend Nederland geeft aan in de afgelopen maanden minimaal één impulsaankoop te hebben gedaan. En hoewel online shoppen ontzettend populair is, wordt 79 procent van alle impulsaankopen toch nog steeds in fysieke winkels gedaan. Het is voor retailers dus belangrijk om de klanten in hun winkel zoveel mogelijk impulsaankopen te laten doen, bijvoorbeeld door stickers te laten drukken, posters te laten maken of door een toonbank-display te laten bedrukken. Maar voordat we alle manieren waarop je impulsaankopen kunt stimuleren bespreken, wil jij vast weten: wat zijn impulsaankopen? En waarom zijn die voor mijn winkel belangrijk?

Wat is een impulsaankoop?

Als een klant zonder al te veel nadenken een aankoop doet – meestal aangedreven door emotie, behoefte of onverwachte prikkels – noemen we dat een impulsaankoop. Een impulsaankoop is een aankoop die de klant van tevoren niet van plan is te doen, maar die hij uiteindelijk toch doet. Vaak is de oorzaak van een impulsaankoop een lage(re) prijs, een goede promotie of simpelweg verveling.

Hoe stimuleer je impulsaankopen bij je klanten?

De drie belangrijkste manieren waarop jij het koopgedrag van je klanten ter plaatse kunt beïnvloeden, zijn:

  • De verkoop van de juiste producten voor je doelgroep;

  • Het plaatsen van die producten op een opvallende plek;

  • Het extra de aandacht trekken van de shopper.

Hoe trek je de aandacht van shoppers?

Waar sommige retail-eigenaren vooral moeite mee hebben, is het extra de aandacht trekken van de shopper. Je verkoopt de juiste producten en je winkel is mooi ingericht, maar de impulsaankopen blijven uit. Om de aandacht van je klanten te trekken, kun je daarom POS-materiaal laten bedrukken bij een bedrijf zoals Aelen en van Leeuwen drukwerk. POS-materiaal betekent letterlijk Point of Sale-materiaal, oftewel promotiemateriaal. Bekende voorbeelden van POS-materiaal zijn: toonbankdisplays en vloerdisplays, plafondhangers, maar ook kubussen of pop-up-kaarten.

Met het juiste POS-materiaal stimuleer jij je klanten tot een impulsaankoop. Wil je meer weten over POS-materiaal? Bezoek dan de website van Aelen en van Leeuwen.

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Gouden-tip.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Wat is Lokale SEO in Bunnik en hoe kan het jouw bedrijf helpen groeien?

Als ondernemer ben je waarschijnlijk altijd op zoek naar manieren om je bedrijf te laten groeien. Een van de meest effectieve manieren om dit te doen, is door middel van lokale SEO. Maar wat is lokale SEO precies en hoe kan het jouw bedrijf helpen groeien? Hieronder gaan we dieper in op de ins en outs van lokale SEO, wat je moet weten en hoe je het kunt uitbesteden aan een linkbuilding bureau. Wat is Lokale SEO? Lokale SEO, of lokale zoekmachineoptimalisatie, is een strategie die erop gericht is om je bedrijf online beter zichtbaar te maken voor mensen in de buurt. Het doel is om je bedrijf hoger te laten ranken in lokale zoekresultaten, zoals Google Maps, zodat potentiële klanten je gemakkelijker kunnen vinden. Lokale SEO omvat verschillende technieken, zoals het optimaliseren van je Google Mijn Bedrijf-pagina, het verkrijgen van lokale backlinks en reviews, en het gebruik van lokale

Gepubliceerd door Gouden Tip.nl