Klanttevredenheid
Gouden-tip

Dat tevreden klanten de basis vormen van een succesvol bedrijf, dat is bij de meesten wel bekend. Dit maakt wel dat tevreden klanten heel belangrijk zijn, maar toch zijn er nog erg veel bedrijven die niet weten in welke mate de klanten tevreden zijn over het bedrijf. Hierdoor is het erg lastig om wat aan de tevredenheid te doen, terwijl dit van groot belang is. Helaas uiten klanten wel sneller hun negatieve ervaringen dan hun positieve ervaringen. De ervaringen worden niet alleen met het bedrijf gedeeld, maar ook met de mensen om hun heen. Is een klant voor langere periode niet tevreden, dan is er natuurlijk een grote kans dat die klant eens bij een concurrent gaat kijken en dit wil jij juist voorkomen. Als het gaat om klanttevredenheid dan zijn er ook zeker een aantal interessante feiten en die zullen in dit artikel worden besproken.

Als eerste kost het vijf keer zoveel om een nieuwe klant aan te trekken dan een klant te behouden. Dit is dan één van de redenen dat je de klanten zeker tevreden moet houden, want hiermee is de kans het grootst dat je de klant behoudt. Als tweede punt gaat 68 procent van de klanten er vandoor, omdat hij of zij ontevreden is over de manier waarop hij of zij is behandeld. Dit houdt in dat je de klant altijd zo goed mogelijk moet helpen en op een nette manier natuurlijk. Ook bereikbaarheid is hier zeker belangrijk, de klant heeft er geen behoefte aan om je vijf keer te moeten bellen voordat je opneemt. Dan is een telefoondienst zeker een aanrader voor jou als bedrijf. Ten slotte gaat 89 procent van de klanten met een slechte ervaring zaken doen met een concurrent, dus probeer dit te voorkomen. Behandel je klanten altijd netjes, luister naar de klant en kom met een oplossing. En wees altijd bereikbaar voor je klanten, een antwoordservice kan je daarbij helpen.

http://bizziphone.com

About

Posted on juli 22, 2016, 12:39 pm By
Categories: Dienstverlening