Zo moedig je impulsaankopen aan in je winkel

Het stimuleren van impulsaankopen is een beproefde manier om de omzet van je retailwinkel te verhogen. Niet zo gek, want maar liefst 77 procent van winkelend Nederland geeft aan in de afgelopen maanden minimaal één impulsaankoop te hebben gedaan. En hoewel online shoppen ontzettend populair is, wordt 79 procent van alle impulsaankopen toch nog steeds in fysieke winkels gedaan. Het is voor retailers dus belangrijk om de klanten in hun winkel zoveel mogelijk impulsaankopen te laten doen, bijvoorbeeld door stickers te laten drukken, posters te laten maken of door een toonbank-display te laten bedrukken. Maar voordat we alle manieren waarop je impulsaankopen kunt stimuleren bespreken, wil jij vast weten: wat zijn impulsaankopen? En waarom zijn die voor mijn winkel belangrijk?

Wat is een impulsaankoop?

Als een klant zonder al te veel nadenken een aankoop doet – meestal aangedreven door emotie, behoefte of onverwachte prikkels – noemen we dat een impulsaankoop. Een impulsaankoop is een aankoop die de klant van tevoren niet van plan is te doen, maar die hij uiteindelijk toch doet. Vaak is de oorzaak van een impulsaankoop een lage(re) prijs, een goede promotie of simpelweg verveling.

Hoe stimuleer je impulsaankopen bij je klanten?

De drie belangrijkste manieren waarop jij het koopgedrag van je klanten ter plaatse kunt beïnvloeden, zijn:

  • De verkoop van de juiste producten voor je doelgroep;

  • Het plaatsen van die producten op een opvallende plek;

  • Het extra de aandacht trekken van de shopper.

Hoe trek je de aandacht van shoppers?

Waar sommige retail-eigenaren vooral moeite mee hebben, is het extra de aandacht trekken van de shopper. Je verkoopt de juiste producten en je winkel is mooi ingericht, maar de impulsaankopen blijven uit. Om de aandacht van je klanten te trekken, kun je daarom POS-materiaal laten bedrukken bij een bedrijf zoals Aelen en van Leeuwen drukwerk. POS-materiaal betekent letterlijk Point of Sale-materiaal, oftewel promotiemateriaal. Bekende voorbeelden van POS-materiaal zijn: toonbankdisplays en vloerdisplays, plafondhangers, maar ook kubussen of pop-up-kaarten.

Met het juiste POS-materiaal stimuleer jij je klanten tot een impulsaankoop. Wil je meer weten over POS-materiaal? Bezoek dan de website van Aelen en van Leeuwen.

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Gouden-tip.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

De beste online marketing tips voor bedrijven in Tilburg

De digitale wereld verandert razendsnel, en bedrijven in Tilburg kunnen niet achterblijven. Of je nu een lokale winkel, een startup of een gevestigd bedrijf hebt, een sterke online aanwezigheid is essentieel om te groeien en concurrerend te blijven. Maar hoe pak je dit slim aan? In deze blog delen we de beste online marketing tips om jouw bedrijf beter zichtbaar te maken en meer klanten te bereiken. 1. Lokale SEO: Word gevonden door klanten in Tilburg Een van de belangrijkste online marketingstrategieën voor lokale bedrijven is lokale SEO. Dit betekent dat je je website en online profielen optimaliseert, zodat je beter zichtbaar bent in zoekresultaten wanneer mensen in Tilburg naar jouw producten of diensten zoeken. Hoe verbeter je jouw lokale SEO? Google Mijn Bedrijf: Zorg ervoor dat je bedrijf correct is aangemeld bij Google Mijn Bedrijf. Vul alle informatie in, zoals openingstijden, adres en contactgegevens. Lokale zoekwoorden: Gebruik termen als

Gepubliceerd door Gouden Tip.nl