HR activiteiten

Wanneer je werkzaam bent op een afdeling Human Resource, dan weet je hoeveel verschillende activiteiten er komen kijken bij deze afdeling van een bedrijf. Het zijn er aardig wat en daarom is het lastig om als afdeling er voor te zorgen dat al deze activiteiten naar behoren uit te kunnen voeren. Een Human Resource afdeling is vaak niet heel groot. Daarom is het lastig om met zo weinig mensen het goed te doen op alle vlakken. Veel mensen zijn namelijk ergens gespecialiseerd in, en dat betekent vaak dat er je ergens anders wat minder in bent. En zo gebeurt het vaak dat er dingen blijven liggen met alle gevolgen van dien. Als je je hierin herkent is het aan te raden om eens te kijken of het verstandig is om activiteiten uit handen te geven. Zo kan je bijvoorbeeld de salarisverwerking door een extern bedrijf laten doen. Op deze manier ben je een hoop werk kwijt en kan je je bezig houden met andere activiteiten die horen bij Human Resource Management. Vaak zijn dit nog leukere dingen ook.

Het valt namelijk niet altijd mee om alle activiteiten zo goed mogelijk te doen. Dit heeft ook deels te maken met de nieuwe wetten die de overheid in heeft gevoerd. Wanneer je bij een bedrijf werkt dat veel zaken doet met kleinere bedrijven ze je steeds vaker dat het zzp’ers zijn die het werk doen. En voor deze zelfstandige zijn een hoop nieuwe regels gesteld. Zoals het arbeidscontract. Verwerkt in de deregulering beoordeling arbeidsrelaties, ook wel VBA afgekort. En de kans is groot dat deze maar tijdelijk van toepassing is. Binnen een aantal jaar zal er waarschijnlijk weer een hoop aangepast moeten worden. Zoveel dat er een nieuwe wet nodig is.

Zit je er over na te denken om contact op te nemen met een extern bureau om HR activiteiten uit te besteden? Kijk dan eens op cbbs.nl voor meer info.

https://www.cbbs.nl/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Gouden-tip.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

POS System kiezen? Waarom Marello uitblinkt

Voor veel ondernemers is het een bekend probleem: bestellingen die handmatig verwerkt moeten worden. Medewerkers die stapels e-mails doorspitten, aanvragen beantwoorden en ondertussen hopen dat er geen fouten sluipen in het proces. Heb je een winkelketen met meerdere vestigingen? Dan herken je vast dit scenario: op de ene locatie raakt de voorraad op, terwijl in een andere vestiging juist veel te veel ligt. Dat kost tijd, geld én energie. Een Point of Sale (POS)-systeem kan hier echt verschil maken. Het helpt bij het aansturen van verkoopactiviteiten, houdt overzicht en legt de verbinding tussen je winkels en het hoofdkantoor. Zo bespaar je uren aan administratief werk en houd jij tijd over voor strategie, productiviteit en groei. Een krachtig B2B-portaal voor e-commerce Marello biedt een robuust B2B-portaal dat speciaal is ontwikkeld voor de zakelijke markt. Dit is dus niet zomaar een webshop. Denk aan leveranciers die bestellingen van retailers verwerken, of groothandels

Gepubliceerd door Gouden Tip.nl